[Review] Sleeping Dogs

#1
I. Introducere

Hong Kong este cel mai șmecher oraș din Universul cunoscut și cine mă contrazice ar face bine să-mi cumpere un bilet de avion, ca să mă întorc de acolo încărcat de poze și suveniruri pe care să i le flutur ostentativ în față. Am zis! Sau, mai bine, ar putea să joace Sleeping Dogs în confortul biroului său. Mai degrabă asta, e mult mai ieftin.
Imagine
II. Poveste

În cazul poveștii, cuvântul cheie este ‘’triadă’’. Nu mafie, nu Cosa Nostra, Ndrangheta, Camorra (deși și astea sunt mișto) ci Triade. Ar mai fi și ‘’poliție’’, dar ne-am cam săturat de ei, nu?

Povestea te pune în adidașii chinezești contrafăcuți ai lui Wei Shen, un polițist chinez-american care se întoarce în orașul său natal, Hong Kong, după o serie de probleme disciplinare cu foștii săi șefi din San Francisco. Ajuns acolo, noii șefi (care, spre marea lui dezamăgire, sunt la fel de corupți și dereglați din punct de vedere moral) se folosesc de trecutul lui zbuciumat și legăturile cu triadele locale și-l înfiltrează în organizație. Dacă ați văzut Infernal Affairs și remake-ul american The Departed (regizat de Scorsese) și vedeți similarități nu o luați în nume de rău, pentru că Sleeping Dogs nu și-a propus niciodată să fie original. De la un cap la altul, jocul este un excelent tribut adus filmelor polițiste și/sau cu mafie și kung fu. Este o poveste matură despre loialitate vs justiție, alegeri, consecințe, și chiar conflictul dintre Occident și Orient. De-a lungul jocului, Wei Shen se confruntă cu o mare dilemă morală: unde trage linia dintre poliție și triadă? Cui să-i fie loial? Pe de o parte, triadele sunt cele care l-au format și i-au protejat familia până când a decis să plece și să devină polițist, dar pe de altă parte, era tânăr și sărac lipit pământului, iar viața i-a oferit o șansă să părăsească acea lume plină de violență.

Aș fi vrut să vă confirm faptul că jocul are finaluri multiple și că-ți permite să alegi una dintre cele două căi, dar din păcate nu este așa. Povestea este liniară, ‘’dintr-o bucată’’, nu poți să-I schimbi cursul în niciun fel. Fapt care, sincer să fiu, nu-i dăunează. Trebuie să mai apară și jocuri cu povești bune de sine stătătoare, fară 27 de finaluri mediocre și 3 care lasă porțițe în plot pentru un eventual sequel.

Imagine
Imagine
III. Gameplay

Sleeping Dogs este un sandbox cu elemente de driving, fighting, parkour și, în măsuri mai mici, de shooting. Hong Kong este un teren de joacă mare, divers și foarte colorat pe care-l poți explora și distruge după bunul plac. Ai de ales între zeci de magazine de haine de toate felurile – eu am ales niște blugi largi de ghetou, un maieu alb și o pereche de ochelari de soare ca să sporesc imersivitatea elementului de smardoială de care jocul debordează de-a dreptul, ca mai apoi să-mi revizuiesc standardele și să trec la costume scumpe. Pe lângă asta, mașinile pot fi tunate, respectiv furate, poți mânca la buticuri, poți cumpăra case şi apartamente și există o grămadă de activități secundare, printre care vom menționa cursele ilegale de mașini, fight club-urile și luptele de cocoși. Râdeți voi, dar când o să vedeți câți bani se fac din asta...
Referitor la gameplay în sine, jocul se axează pe smardoială. Dar de-aia cu pumnii și picioarele, precum bărbații adevărați, nu cu armele de foc. Sistemul de luptă urmărește modelul celui din seria Batman Arkaham, adică pe atacuri și contraatacuri. Deși luptele nu sunt chiar atât de fluide precum cele din Batman și pot părea pe alocuri stângace, le poți condimenta folosindu-te de mediul înconjurător. Într-un adevărat spirit kung-fu, îți poți devasta inamicii lovindu-i cu scaune, mese, țevi, bete, cuțite, săbii sau, dacă ți-au dat prea multe bătăi de cap, te poți debarasa de ei aruncându-i în tomberoane și cutii, sau băgându-le capetele în ventilatoare. Luptele sunt extrem de satisfăcătoare, brutale și realiste datorită engine-ului fizic excelent și ale animațiilor foarte bine realizate. Din fericire, și mașinile se bucură de același engine fizic, ceea ce face condusul prin Hong Kongul ploios o plăcere.

Faptul că ești un polițist sub acoperire nu se reflectă numai în poveste, ci și în gameplay. La sfârșitul fiecărei misiuni primești puncte de triadă și de poliție, în funcție de activitățile desfășurate în timpul misiunii. Ai încercat să sari o bordură și te-ai împiedicat? Minus puncte de poliție. Ai împins un inamic de pe bloc și a căzut fix peste niște țepușe plasate strategic de developer? Plus puncte de triadă. Ai fost un bădăran fără simț civic și ai condus ca un tembel, dărâmând toate semnele de circulație și strivind toți pietonii? Minus puncte de poliție. Și tot așa, până când una din barele de experiență se umple și-ți deblochează un skill-tree unde poți alege abilități și mișcări de luptă specifice fiecărei facțiuni. Din fericire jocul nu te penalizează în afara misiunilor pentru tâmpeniile pe care le faci, așa că ești liber să uiți de datoria ta față de societate și să-i snopești în bătaie pe pietoni cu propriile lor umbrele.

Imagine
IV. Grafică

Sleeping Dogs este unul din cele mai arătoase jocuri din ultimii ani. Fiind un sandbox, mă așteptam să dau peste inevitabilele texturi de rezoluție joasă și ocazionalele pop-ups dar n-a fost cazul. Iar asta este cu atât mai surprinzător cu cât jocul este încărcat de pietoni, lumini și obiecte care mai de care pentru a face Hong Kong să pară cât mai viu și colorat. Orașul este RIDICOL de detaliat și sincer habar n-am cum au reușit să facă un joc atât de mare și detaliat să ruleze impecabil, fără lag sau scăderi de framerate. Reclame, neoane dubioase, depozite de articole de îmbrăcăminte și electrocasnice contrafăcute, străzi înguste ticsite de vânzători ambulanți, cerșetori, oameni săraci și de hoți care pândesc de după colțuri, contopirea dintre Orient și Occident și un sentiment general de kitch - Sleeping Dogs este o gură de aer proaspăt și de multă vreme așteptam un sandbox bun plasat în Hong Kong.
Imagine
V. Sunet

Sunetul... ooooooh da. Trei ore și jumătate de melodii din toate genurile, de la rock alternativ, indie, heavy metal până la hip hop chinezesc (pe care l-am ascultat cel mai mult pentru un plus de atmosferă). Nimic nu se compară cu o tură prin mahalele Hong Kong-ului într-o mașină luxoasă, strivind pietoni și sfidând autoritatea polițienească dând din cap pe niște versuri de hip-hop pe care nu le poți înțelege.

Imagine
VI. Concluzie

Sleeping Dogs este un minunat tribut adus genului de care aparține și un must-have pentru toți cei care iubesc jocurile sandbox și poveștile polițiste. Şo pe el! Triadele vă așteaptă.

Imagine
Minimum system requirements

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo 2.0 GHz or Althon X2 2.4 GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card, ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher
Graphics card memory: 512 MB
Sound card: DirectX compatible sound card
Hard drive: 15 GB

Recommended system requirements
OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950
Graphics card memory: 1 GB
Sound card: DirectX compatible sound card
Hard drive: 15 GB
Adi. « Lun Noi 16, 2015 4:40 pm » El este fondatorul !
Adi. « Lun Noi 16, 2015 4:40 pm » Redfucker e seful nostru !
Imagine
Imagine
Imagine

Înapoi la “Reviews Jocuri”

Cine este conectat

Utilizatori răsfoind acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

cron